6

شتاب در توسعه شهرستان قاینات با اجرای طرح های بزرگ صنعتی

  • کد خبر : 1998
  • 06 دی 1402 - 10:39
شتاب در توسعه شهرستان قاینات با اجرای طرح های بزرگ صنعتی
فرماندار قاینات: روند توسعه صنعتی در این شهرستان با افتتاح کارخانه فولاد قاینات و اجرای چند طرح بزرگ صنعتی شتاب گرفته است.

محمد محمدی در نشست جمع‌بندی تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت در شهرستان قاینات با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان، اشتغال و سرمایه‌گذاری افزود: اتفاقات خوبی در بخش صنعت شهرستان رقم خورده و قاینات به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم مبتنی بر واقعیت‌ها کارها را پیش می‌برد، گفت: تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت نیز با هدف مشاهده اقدامات و دستاوردها از نزدیک و انعکاس آنها به مردم برگزار می‌شود.

فرماندار قاینات ادامه داد: مشکلات و چالش‌ها در سطح استان و شهرستان زیاد است اما دولت عزم خود را جزم کرده که این مشکلات را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه نگاه موجود تحول‌آفرین است گفت: رویکرد دولت سیزدهم عدالت در توزیع امکانات، فرصت‌ها و ثروت‌هاست و باید سرانه‌ها مبتنی بر برداشت درست از مسائل استان جلو برود.

محمدی اضافه کرد: تلاش شبانه‌روزی و جهادی استاندار خراسان جنوبی سبب شده شاهد اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشیم که بخشی را امروز در شهرستان قاینات مشاهده کردید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قاینات از نظر سرانه فضای آموزشی پایین‌ترین سرانه را دارد گفت: سرانه ورزشی این شهرستان نیز پایین است لذا درخواست داریم خبرنگاران در جلساتی که با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دارند تاکید رئیس‌ جمهور درخصوص توزیع امکانات، ثروت‌ها و فرصت‌ها مبتنی بر توزیع عادلانه سرانه‌ها را مطالبه کنند.

فرماندار قاینات از این شهرستان به عنوان مهد علم، اندیشه و هنر یاد کرد و افزود: امسال ۱۰ نفر از نخبگان استان که فرزند این شهرستان در رشته‌های نانو هستند با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تجلیل شدند.

وی عنوان کرد: این شهرستان علمای بزرگی از جمله آیت‌الله قاینی دارد که کمتر به این شخصیت‌های علمی و بزرگ پرداخته شده است.

محمدی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص امیدآفرینی که فرمودند مهمترین شاخص ایران‌دوستی، امیدآفرینی است؛ ایشان تکلیف را برای تک تک افردی که ایران دوست هستند مشخص کردند لذا در انتخابات پیش رو تکلیف بر ما مشخص است.

وی ادامه داد: همچنین معظم‌له ابتدای امسال مطرح کردند که دشمن توپخانه خود را به سمت انتخابات نشانه گرفته لذا مشارکت حداکثری در انتخابات عامل تقویت حضور مردم، سرمایه اجتماعی و اتحاد در سطح کلان است و باعث می‌شود مسئولان با قدرت بیشتر بتوانند از کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دفاع کنند.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تورهای رسانه‌ای راهیان پیشرفت در کلان کشور و با مدیریت شورای اطلاع رسانی دولت تشکیل شده است.

مهدی مرادی ادامه داد: هدف از برگزاری این تورها این است که خدمات نظام و تلاش‌های دولت سیزدهم به شکلی ارائه شود که هریک از مردم برای بیان آنچه انجام شده و در حال انجام است سفیر باشند.

وی خواستار پوشش و انتشار گزارش‌ها و اخبار تور رسانه‌ای در شهرستان‌های مختلف شد و گفت: بعد از انتشار و انعکاس گزارش‌ها و رویدادهای اولین تور رسانه‌ای در شهرستان طبس بازخوردهای خوبی اتفاق افتاد.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: باید اطلاع رسانی‌ها به گونه‌ای باشد که ایجاد امید، لذت و سرافرازی را برای مردم این شهرستان‌ها درخصوص خدمات دولت در پی داشته باشد.

وی یکی از اقدامات شاخص دولت در شهرستان قاینات را الحاق هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اعلام و تصریح کرد: زمانی ساخت مسکن را کاری درست نمی‌دانستند اما در این دولت قول دادند چهار میلیون مسکن احداث شود که در حال انجام است.

مرادی با اشاره به اجرای پروژه کلان فولاد قاینات و افتتاح فاز اول با حضور رئیس جمهور ادامه داد: با احداث این واحد صنعتی همان طور که زمینه اشتغال زیادی فراهم شده با ادامه مراحل آن زمینه اشتغال عده‌ای دیگر نیز فراهم خواهد شد.

وی به ارتباط نسل جوان با فضای مجازی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها در هر عرصه‌ای کار خودشان را انجام می‌دهند اما پرداختن به فضای مجازی و چگونگی بیان موضوعات به جوانان با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید به شیوه هنرمندانه انجام شود.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به در پیش بودن انتخابات افزود: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، رئیس جمهور از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی نامزد شده به همین واسطه باید اصحاب رسانه همه توان خود را برای افزایش مشارکت مردم به کار گیرند و مانند همیشه این مشارکت در خراسان جنوبی حداکثری باشد.

مرادی گفت: امید داریم که با مشارکت رسانه‌ها تاریخ نگاری خوبی از این رخداد سیاسی صورت گیرد و شاهد مشارکت حداکثری مردم خراسان جنوبی در انتخابات امسال باشیم.

لینک کوتاه : https://ghohestannews.ir/?p=1998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.