8

رکورد ویزیت ۱۱۰ بیمار فقط در ۵ ساعت

  • کد خبر : 2023
  • 10 بهمن 1402 - 0:49
رکورد ویزیت ۱۱۰ بیمار فقط در ۵ ساعت
بعد از مصادره درآمد ۸ میلیاردی بیمارستان شهداء قاینات، پزشک عمومی اورژانس بیمارستان هم از شهروندان دریغ شد.

به گزارش پایگاه خبری قهستان نیوز بدنبال کاهش پزشکان اورژانس بیمارستان قاین از ۳ به یک پزشک در هر شیفت و معطلی چند ساعته بیماران، شهروندان، فرماندار قاینات را به بیمارستان کشاندند.

حذف ۲ پزشک از اورژانس بیمارستان آموزشی قاینات در حالی است که برابر گزارشات کارکنان و دفاتر اورژانس در مواردی یک پزشک روزانه ۲۵۰ ویزیت داشته است یا در فقط  ۵ ساعت ۹۰ بیمار و در موردی دیگر ۱۱۰ بیمار ویزیت شده اند.

در آماری دیگر روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در اورژانس بیمارستان شهداء قاینات ویزیت شده اند .

بررسی آماری عملکرد اورژانس قاین نشان می دهد که بطور میانگین هر ساعت قریب ۳۰ بیمار ویزیت می شود.

این آمار در حالی است که در هر شیفت کاری استراحت و سایر امور شخصی پزشک که گریزی از آن نیست را هم باید در نظر گرفت .

کاهش ۳ برابری پزشک عمومی اورژانس بیمارستان شهداء قاینات که از اول بهمن ماه و به دستور مستقیم و دخالت گونه دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده و سبب کاهش کمیت و کیفیت خدمت گردیده است نارضایتی و اعتراض شدید شهروندان را بدنبال داشته به نحوی که خواستار حضور و پاسخ گویی مسئولین و فرماندار شدند.

شهروندانی که چندین ساعت و در مواردی با عدم پاسخ گویی مناسب مواجه شده بودند خطاب به فرماندار و رئیس بیمارستان خواستار پیگیری و پاسخ گویی بودند.

حاضرین در اورژانس می گفتند آسیب های کاهش دقت، عصبانیت بیمار و همراه، نارضایتی عمومی در بیمارستان، کاهش کیفیت درمان و کیفیت خدمت، طولانی شدن انتظار، مخاطرات سفر به شهرهای مجاور، سرگردانی بیماران راه های دور روستایی و عشایری و … هدیه بهمن ماه و ایام جشن و سرور روزهای انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مردم مظلوم و انقلابی قاینات است.

مسعود مختاری» رئیس بیمارستان شهدا قاین در پیگیری این مسئله می گوید: در بدو ورود به بیمارستان متوجه چالش نارضایتی، انتظار طولانی و کمبود پزشک در اورژانس بیمارستان شده و با تعامل و همکاری پزشکان مراکز بهداشت، بیمارستان و تفاهم نامه این مشکل برطرف شده است اما اخیرا با دستور مستقیم دکتر اسماعیلی، ملزم به استفاده از یک پزشک شدیم که مشکلاتی را برای بیمارستان و مراجعین سبب شد .

وی در ادامه افزود امیدواریم با دستور رئیس دانشگاه این مشکل به زودی مرتفع گردد .

یکی از کارکنان بیمارستان که به دخالت غیرمسئولانه دانشگاه در امور داخلی بیمارستان منتقد بود و آنرا موجب بهم ریختگی وضعیت بیمارستان می دانست به خبرنگار ما می گوید ۵ ماه است اضافه کار و ۱۵ ماه است کارانه پرسنل بیمارستان پرداخت نشده است و بدهکاری بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی قاین، بهداشت و درمان را در بازار زیر سوال برده و بی اعتبار کرده است و در حال حاضر هیچگونه گوشت قرمزی برای طبخ در بیمارستان وجود ندارد و مرغ و فرآورده های آن برای تهیه غذای بیماران استفاده می شود .

وی در ادامه می گوید این مشکلات در حالی است که درآمد داریم، تعامل و همکاری در بیمارستان وجود دارد و شاهد این وضعیت هستیم که اشک کارپرداز و پرسنل را در آورده است.

یکی دیگر از شهروندان که شاهد گفتگوی مردم با فرماندار و مسئولین بیمارستان بود معتقد است که در آستانه انتخابات و جشن های پیروزی عمدا این کار را کرده اند تا با ایجاد نارضایتی مردم را عصبانی کنند.

فرماندار قاین بمنظور پاسخ گویی به شهروندان و رفع مشکل با رئیس دانشگاه و استانداری در صحنه، تلفنی تماس گرفت و مشکل شهروندان را پیگیری کرد و قول داد مشکل مرتفع گردد.

همینطور انتظار است نماینده شهرستان برای یک بار هم که شده از وظیفه نظارتی خود در بخش بهداشت و درمان استفاده نموده و با پیگیری تخلفات مورد ادعا در دانشگاه علوم پزشکی استان و ادامه تضییع حقوق موکلین خود در برابر مصادره درآمدهای بیمارستان کلان بدهکار شهرستان و حقوق پرسنل و نیز دخالت در امور مدیریتی و داخلی تنها بیمارستان شهرستان ورود کند و به مسئولیت قانونی نمایندگی مردم عمل نماید.

لینک کوتاه : https://ghohestannews.ir/?p=2023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.