8

جان کلام مدیران، مطالبات مردمی باشد

  • کد خبر : 1673
  • 17 فروردین 1402 - 22:47
جان کلام مدیران، مطالبات مردمی باشد
پیگیری مقطعی مطالبات مردمی و ادامه روند طولانی پاسخ گویی و عدم تعیین تکلیف پروژهای ناتمام، راه دراز جلب رضایت را همچنان پیش روی شهروندان گشوده باقی گذاشت.

سال ۱۴۰۱ با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید. سالی که اگر چه پایانش دارای خبرهای خوبی بود اما پیگیری مقطعی مطالبات مردمی و ادامه روند طولانی پاسخ گویی و عدم تعیین تکلیف پروژهای ناتمام، راه دراز جلب رضایت را همچنان پیش روی شهروندان گشوده باقی گذاشت.

تورق پیام نوروزی مسئولین شهرستان که به رسم پیشینیان به تبریک یا انشائی در باب بهار و رمضان خلاصه شد _خود _ شاهدی بر ادامه منیّت ها، ناتوانی از کار جمعی و برنامه ای در شهرستان بود.

بسنده مدیریت اجرا، شهردار و نماینده شهرستان به انشاء و تبریک سال نو در حالی است که دکتر قناعت در پیام نوروزی خود به ۶ محور اساسی برنامه استان اشاره دارد که سهم قاینات در این محورها پیوسته مورد سوال و ابهام بوده است.

استاندار ” استقرار مدیران انقلابی و جوان، پیگیری مصوبات سفر نخست رئیس جمهور، تمرکز بر زیرساخت ها، حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغالزا و استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی ” را شش محور اساسی سال ۱۴۰۱ عنوان کرده و ادامه این سیاست و پرداختن به کشاورزی، گردشگری، مصوبات سفر دوم دولت و بهره گیری از منابع ملی را برنامه کاری سال ۱۴۰۲ اعلام می نماید که انتظار بود دکتر محمدی و سلمان اسحاقی و دیگر عزیزان نیز ضمن تبریک اشاره ای به موفقیت ها و ناکامی های سال ۱۴۰۱ و جایگاه قاینات در برنامه استان می داشتند و شهروندان می دانستند در محورهای مورد اشاره قناعت، قاینات در کجای این منظومه قرار دارد و از چه سهمی برخوردار شده است و سال جدید را چگونه و با چه برنامه هایی آغاز خواهد کرد.

همینطور انتظار بود در این پیام ها با توجه به سبقه و اقدامات ناقص انجام شده، اشاره ای به آخرین وضعیت پیگیری منطقه نمونه گردشگری، دانشگاه فرهنگیان، دوبانده سازی کمربندی قاین، سالن ورزشی چند منظوره ۲۵۰۰ نفری شهرستان، بیمارستان تامین اجتماعی و تدبیر اداری روان سازی امور اداری شهروندان و توسعه فناوری و یکپارچه سازی سامانه های خدماتی و … صورت می گرفت و چشم انداز آنها در ۱۴۰۲ مشخص می گردید.

شهروندان قاینی در سال۱۴۰۱ مطالباتی داشتند که جمله آنها مورد تایید مدیران مربوط و کارشناسی بود و البته حقوقی که شاید سال ها قبل بایستی به نتیجه می رسید و محقق می شد ولی هنوز بعنوان پرونده ناتمام و مطالبه باقی مانده است.

اذعان استاندار به عقب ماندگی تاریخی استان و تایید کم کاری های صورت گرفته در قاینات توسط مدیریت اجرا نیز گواه بر این است که در همه فرصت ها و ارتباط با شهروندان باید چشم انداز و برنامه دستگاه اجرا و برنامه مشخص و قابل ارزیابی دیگر نهادها و شوراها به شهروندان ارائه گردد تا وعده ها و قول های بی پشتوانه تبلیغی و گزارشات مدیریت شده شفاف و قابل تشخیص باشد و بدینوسیله امید و اطمینان خاطر جای ناامیدی و بی تفاوتی را بگیرد.

بی گمان؛ تلاش های فرماندار در مدت کوتاه تصدی مدیریت شهرستان، جایگاه اداری و اجرا را ارتقاء داده است و همراهی و مساعدت نماینده مردم در مجلس و شوراهای اسلامی شهرستان و همچنین اعضای شورای اداری در فعال سازی کار گروه ها و شوراهای تخصصی خواهد توانست ضمن جلب مشارکت شهروندان و استقبال از شفافیت، حرکت توسعه و پیشرفت را سرعت بخشیده و با انتشار مصوبات جلسات این ارکان از توان تخصصی و داوطلب شهروندان نیز برخوردار گردد.

همینطور مطالبه استقرار مدیران انقلابی و جوان، پیگیری و اطلاع رسانی در خصوص مصوبات سفر اول دولت، سرانجام تصمیمات سفر استاندار و سفر دوم، تعیین اولویت ها و توسعه زیرساخت ها، حمایت از تولیدات بومی و صنعتی و استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی برای تحقق مطالبات و طرح های نیمه تمام صدر الاشاره و تیمار زرشک و زعفران و گیاهان دارویی تا حصول وضعیت مطلوب همچنان مورد تاکید و درخواست می باشند.

لینک کوتاه : https://ghohestannews.ir/?p=1673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 1
  1. سلام
    گناه ما بیمه شده های تامین اجتماعی چیه؟
    بر چه اساس دو بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز استانی احداث می شود که جمعیت کل استان به ۷۰۰هزار نفر نمی رسد و ما در قاین با بیش از ۶۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی فاقد امکانات لازم و کافی و در خور شأن می باشیم
    آیا کسی هست به فریاد ما برسد؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.